tisdag 19 april 2016

En hemmafrus perfekta vardag




ARBETSLUGN FINNS JU LIKSOM INTE





Fick det förklarat för mig för några veckor sedan på en av mina KBT sessioner i Falun, när terapitanten tittade på ett schema över en vanlig vardag i mitt liv. 

Det håller inte. 

Det är inte så att vi har för mycket att göra, men...
Eftersom jag och min man har jobb där regelbundna arbetstider inte finns alls, så blir ju vår vardag där efter också. Inte så regelbunden. Hans arbetstider kan ju dessutom uppstå precis när som helst på dygnet och förändras på några sekunder. Då är det bara att pussla om och försöka ändra dagen. Jag som har inbokade kunder..., ja ni förstår ju. Men fram tills dess att vi har barnomsorg till Minstingen så måste det delvis få vara så...

Det innebär ju inte att jag själv kan försöka hålla mig till något form av schema de dagar jag inte ska vara på salongen. Att försöka få till en dag som blir bra för mig själv utan att vara beroende av min mans inverkan (de dagar jag behöver vara på jobbet måste han ju bli inblandad). 

Den här veckan har jag massor av administrativt jobb att göra. Min man är inte hemma. Alltså en perfekt vecka att börja "öva":)
Läxa nummer ett, GÖR ETT DAGSSCHEMA!







Önskelista för denna vecka:

Få bokslutet för 2015 klart

Hinna träna ordentligt minst en gång

Se körsbärsblommorna i Kungsträdgården
och en införskaffa fågelbur

Hitta den rödpälsade katten som en familj sökt 
frenetiskt efter sedan i februari. Vi tror vi har en huskatt som lämnar möss vid trappan upp till gästvåningen emellanåt. Kanske den... Jag och barnen har det som mission den här veckan att leta, leta!

Förhoppningsvis få till en fredagsdate med en annan för dagen föräldraledig mamma med barn. Det ska bli sooool, så lite lekparkshäng kanske?


Detta är min önskelista. Något att sträva efter.
Det som inte hinns med får bli någon annan gång:)


Nu ska här loggas in i bokföringsprogrammet och stansa in siffror för glatta livet.
Minstingen sover och Mini är på dagis.


Trevlig tisdag!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: