måndag 18 april 2016

Kan man beställa lite struktur?





STUDSMATTAN
GAV TRÄNINGSVÄRK...

Inser ju att de där extra gravidkilona jag dragit på mig efter tre graviditeter inte kommer försvinna av sig själv (eller egentligen är det väl inte gravidkilon, men det är en bra ursäkt...). Dieter i all är, men jag tror ju mest på mindre in mer ut. 
Men när ska jag få till det? 
Uppenbarligen hinner jag ju med in, så varför inte ut?

Monteringen av barnens studsmatta i helgen får mig att inse att det kanske är dags att ta tag i det här på allvar. För mitt eget välbefinnandes skull. Jag har träningsvärken från hell i mina överarmar och axlar...

Så en smula disciplin och en rejäl bit struktur istället för att vara och rispa lite varstans hela tiden vore väl något att stoppa i kundkorgen. 
Går det att beställa någonstans? 







Saknar henne redan!

Vi var uppe med tuppen i morse. Hela gänget inklusive hunden den här gången, eftersom stora M tar hand om ruttna rökrör och installationer av braskaminer i 
Italien hela den här veckan. 
Hon är en klippa min stora tjej och en ständigt erinran om att charmtrollen med sin alla upptåg och högljudda galenskaper, kommer att växa upp fortare än vad jag hinner att blinka:)


Om mitt tålamod konstant är på bristningsgränsen med de två minsta, så är det ett rent nöje att hjälpa henne med försöka hitta rätt flagga till rätt land eller att placera ett av kroppens organ till rätt plats på datorn (även om hon tyckte att det var svårt och bitvis upprörande, med tanke på att datorns rätta svar inte alltid stämde...);) 

Funderar ofta på vad jag gjort för att förtjäna henne...>3



Måndagkväll, har gjort en lång 'to do' lista inför denna "arbetsfria" vecka. 
Bokföring och bokslut och deklaration står högst upp...

Kanske att jag, om jag hinner beta av den listan, unnar mig något roligt till helgen!
Må ni alla få en bra och strukturerad vecka;)


Karmisar
Becca



Inga kommentarer: