torsdag 21 april 2016

Alexander Erik Hubertus Bertil - Vi har haft ett kungligt dygn!!!







The Cherry trees!!!





24 timmar i huvudstaden och vilka timmar vi har haft!


Jag drömde om att hinna se körsbärsträdsblomningen i Kungsträdgården det här året också. Min syster har varit ute efter det perfekta balkongbordet till sin lägenhet lääänge (vilket jag naturligtvis hittade i en, tyvärr nedläggningshotat butik här hemma förra veckan). Med groteska pappershögar inför deklarationen liggandes på min köksö långt bakom min rygg just nu, så kan man behöva en 24-timmars paus!


Effektiv rast, bordsleverans och puderrosa färg!


Jag har njutit varje sekund och det ger väl också lugna och lyckliga barn. För mina två ligister har varit som Mammans dröm under detta dygnets timmar. Det galet vackra vädret har hjälpt till en del det också:)








Min 3,5 åring är det av mina barn som framkallar flest grå strån vid mina ansatser just nu. Det senaste dygnet är det just denna treåring som har visat de mest fantastiska sidor. Hans funderingar, kommentarer, reflektioner...
Jag inser någonstans att när man som förälder tar sig tid, på riktigt, och ser sina barn då, här och nu, så ger det ju ett helt annat perspektiv till dagens vardag...







Från min äldsta systers balkong kunde man under gårdagskvällen se ett tiotal flygplan i olika storlekar, på uppgång och nedgång från Bromma flygplats. Och plötsligt dök det upp en drönare mitt framför balkongen, som nu givetvis är Minis önskemål (prio ett) på önskelistan.


Fantastiska Barn!!!


Att vi vuxna hann med en aperitivo, som invigning av det nya balkongbordet, innan gourmémiddagen (i form av snabbmakaroner och köpta köttbullar på Minis begäran) var en  bonus denna fantstiska vackra onsdagkväll. Min syster har ett perfekt balkongläge när det gäller solens nedgång.





Idag har vi ägnat större delen av dagen på Fotografiska på Söder.
Denna upplevelse kräver ett eget inlägg kan jag nu konstatera.
Jag återkommer!


Jag såg på FB att min man checkat in i Venedig ikväll (han tror att han kan vara diskret för att själv inte har någon inloggning på detta sociala medie;)). Venedig har alltid varit min dröm. Men efter senaste dygnet, så känner jag att det räcker alldeles utmärkt att ta sig 20 mil söder ut härifrån:) Jag förutsätter, och hoppas dock att stora M med sällskap har det lika bra som jag.


Karmisar
Becca




Inga kommentarer: