måndag 15 februari 2016

Bassiluskan släpper inte taget!





Bassiluskan håller ett hårt tag 
om Mamman!







Klockan är kvart över sju här hemma och båda smågrabbarna ligger i sina sängar. En sover och en tittar på surfplattan (ve och fasa vilken dålig mamma jag är som låter min treåring "surfplatta" innan sovdags, förmodligen kommer han bli skadad för livet). 


Jag hoppas att det kompenseras av eftermiddagens uteaktiviteter och att vi hunnit läst fyra helt vanliga sagor i bokformat under kvällens lopp också.
Favoriterna är, och har varit länge, Katerina Janouchs böcker om Ingrid och nu de även med Ivar. Till och med Minstingen börjar uppskatta att sitta och lyssna på dessa i två-tre sidor...


Mina luftrör vill fortfarande inte riktigt återhämta sig efter influensan för snart två veckor sedan, så träning i promenadform får duga så länge.
Idag har det verkligen varit makalöst fint väder. Fem grader kallt och strålande sol. Vi tog snowracer och babypulka och tog en milslång promenad hela gänget under eftermiddagen med hund och allt. Passade på att äta en sen lunch längs med vägen och njöt i fulla drag (till ca 40 minuter innan vi var hemma, då båda grabbarna gallskrek för att de frös och aldrig i livet igen ville göra något mer med sina föräldrar utomhus igen...)


Mini har kommit på att det är mysigast att alltid få ta på sig en varm pyjamas innan läggdags.
"Jag tycker att det skulle vara sååå mysigt mamma om jag kunde 
få en varm pyjamas ikväll".
Och det går verkligen inte att motstå de där klara blå ögonen med de längsta ögonfransarna som finns i det läget. Tänk vilken ynnest det är att det då bara är att stoppa in pyjamasen i torktumlaren några minuter, så har man gjort detta lilla väsen lyckligast i världen igen efter den nära döden upplevelsen efter dagens promenad.


Måndagen avslutas nu med lite räkor och chips tillsammans med min man och andra säsongen av "The blacklist".
Imorgon drar den här familjen igång vardagen igen!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: