lördag 20 februari 2016

Hemma i mitt kök





Mitt kök i Hovis!







Fick ett mail från ett par som tänkt bygga samma 
Fiskarhedenvilla modell Orren som vi har.

De funderade nu på kök och undrade om vi var extra nöjda med något i vår kökslösning eller mer missnöjda med något. Ja, ni vet, sådana där saker man grunnar på vid ett nybygge eller en renovering.

Vårt hus börjar ju faktiskt få några år på nacken och det har ju kommit tusentals nya lösningar och möjligheter under de här åtta åren som har gått, men de fick lite bilder och några reflektioner över för och nackdelar från mig som absolut inte är någon inredningsexpert.

Men här får ni andra också några bilder från vårt kök.
Det köket där jag avskyr att vi har träbänk istället för en hel stor trendig och snygg rostfri diskbänk, där kylen står för nära lådorna intill, så man inte kan ha kylskåpsdörren öppen samtidigt som en låda är utdragen. Köket med alldeles för få överskåp, men eftersom de inte går upp till tak så är jag ändå tacksam rent dammässigt att det bara är sex stycken. Köket där jag hellre skulle velat haft ett fullhögt skafferi istället för "skafferilådor". 

Men det är också köket med de stora fönstren som vetter ut mot Nybroberget, med fönstret ovanför diskhon där rådjuren ofta passerar när man diskar (även om de då oftast är på väg för att äta upp vår Thujabuskar...) och det är köket med köksön med den coolaste stenplattan av Älvdalsporfyr som vi bröt själva uppe i gamla stugan. Där är det så mysigt att sitta och titta när någon annan jobbar;)

Jag älskar den öppna planlösningen där hela familjen är tillsammans var man är... nästan.
Och jag anser att det är ganska tidlöst. Efter åtta år känns det faktiskt fortfarande inte omodernt.
  





Den här helgen yr snön utanför fönstret.
Tidigare ansåg jag mig vara en ganska så vintrig människa.
Det är jag INTE längre.
Fy vad jag vill ha vår och sol och värme och blommar!!!


Denna lördag är lilla M här med kompis från klassen. 
Det innebär att jag inte ser röken av henne;)
De bor på gästvåningen, de har gjort Kupolen på förmiddagen, nu är de på Framtidsmuseet och i eftermiddag ska de på bio.
Ikväll blir det mellofest uppe på garaget, så det är väl bara att gilla läget för Mamman och inse att man numera oftast kommer i andra, eller tredje, eller till och med i fjärde hand:)


Trevlig helg på er!!!

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: