tisdag 17 november 2015

Tre riktiga go' bitar





Härligaste byxorna, 
färgprakt till Italien 
och 40 julkort!





Jag kan inte sticka under stolen med att min mamma är en stor tillgång för oss på många sätt:) Hon hjälper till med barnen, så fort hon har tid över (hon jobbar ju heltid själv måndag till fredag), hon är riktigt engagerad i våra hus och kommer med små överraskningar nu och då i form av något inköp hon tycker passar till Bortom verkligheten eller Drömmen om Italien, eller för den saken hit hem. I helgen fick jag tio otroligt fina, färgsprakande bordstabletter från Gudrun Sjödén, som kommer bli mer än perfekta till utebordet på terrassen i Scala Santa. Dessa finns att köpa här.

Det är en dröm att ha ett hus där färg är det som gäller. Ett färglös, vitgrå skandinavisk stil skulle bli så fel och tråkig där nere.



Dessutom hade hon sytt ett par alldeles jättefina och praktiska byxor till Minstingen. 
I ett coolt mjukt stretchigt jeanstyg med en knallorange dragkedja fram. Mamman blev så nöjd med sin lilla bebis outfit:) Mönstret är från Stoff & Stil och finns att beställa här.
Man måste förstås sy dem själv då...







Själv är jag ute i grymt god tid i år med julkorten. De damp ner i brevlådan igår och nu håller jag som bäst på att skriva adresser för glatta livet på de 40 kuverten. Jag har de sista åren alltid beställt julkort, tackkort och lite annat från Prints with wings här. Gillar deras upplägg och layouter. Blev mäkta nöjd med årets kort, även om antalet kuvert, precis som förra året, var tre färre än beställda kort. Men vem orkar reklamera en sådan sak? Inte jag i alla fall.


Nu ska här fixas tre presentkort för jobbets räkning och beta av senaste veckans bokningsförfrågningar. Det är ju tisdag, den här frisörens admindag!

Ha en skööön tisdagskväll!!!

Karmisar
Becca


Inga kommentarer: