lördag 21 november 2015

Byta bostad...



Kan skvallerpressen, så kan väl jag!

Tänja lite på sanningen i rubriken menar jag.







Min man har lovordat bandet Bob Hund sedan den första dagen jag träffade honom för första gången utanför Hovet i Stockholm. Igår kväll spelade de på Liljan här i stan. 
Jag var för första gången verkligen ut på krogen med min man:)


Vi  bytte bostad för en natt med gamla M.
Hon har ju en lägenhet mitt i stan. 
Vi bor långt ute på landet.




Han hade varskott mig i förväg att om man ser Bob Hund live (jag har tidigare bara lyssnat tusen gånger på alla deras skivor som står i vårt skivskåp), så är det oundvikligt att bli förälskad i sångaren Thomas Öberg.
Att han attraherar människor inte kön. Jag är beredd att hålla med! Jag blev kär. Iklädd zorromask, långa pärlhalsband, svarta silkeshandskar och med sin oerhört karismatiska utstrålning, så tog han mig med storm. Nu inbillar jag mig att jag är väldigt hetro, så det där med könsattraktionens betydelse blir ju inte riktigt utredd, men jag kan tänka mig att hans dragningskraft påverkar vem som helst.


Vi fick en helkväll på tu man hand, mannen och jag. Det kryllar inte av bra matställen i vår stad. Vi provade förhållandevis nyöppnade Pitcher´s på Borganäsvägen. Hade mest hört negativt om detta ställe. Ville därför bedöma själv. 


Jag åt en perfekt tillagat oxfilé och grillad blomkål. 
Makalöst gott!
Stora M tog in musslor. Tro mig, han har ätit mååånga musslor i sitt liv. Hans bedömning var att dessa var några av de bästa. Ett Amarone till detta och sällskapet av den bästa mannen man kan ha. Svårslaget!




Efterrätten, choklad tarte, glass med saltrostad rökt mandel och en riktigt god dulche de leche. Bättre är svårt att få. 
Så den negativa bedömning jag hört är oerhört misstämmande.






En helkväll på stan igår. En lång sovmorgon till långt in på förmiddagen. En frukost på skönaste Almas café vid elvatiden. Bara jag och stora M och med en skön känsla av svartsjuka från bådas känslor för en viss sångare i bob Hund i färskt minne;)

Löööv it!

Av princip måste jag nog gå på en konsert eller något musikevenemang varje vecka en tid framöver...

Karmisar
Becca



Inga kommentarer: