söndag 15 november 2015

Årets julkalender




24 små paket från 
The Body Shop






I år lyckades jag hinna på denna, för mig, drömjulkalender innan den tog slut.
Nu är den slut i webbutiken, men i butiken här i stan vet jag att det fortfarande finns några kvar. En treåring i familjen är grymt nyfiken på vad som finns i lådorna och kan inte förstå varför vi inte kan kolla bara liiite. Storasyster är ju ändå inte här...


Hon kommer fira sin julafton i Järvsö detta år.
Jag tänker ta chansen (kan nog vara det sista året på länge) att inte fira jul i år. Inte så värst i alla fall. Nästa år är Mini för medveten om vad vi inte firar, för att det ska kännas okej. Jag vill ju egentligen att mina barn ska få fira jul.

De åren vi firar så gillar jag det och går all in. 
De åren jag slipper är precis lika sköna.


Vi kommer nog att julbaka lite, öppna luckor i julkalendern, dricka lite glögg och jag kommer köpa ett nytt julgranshänge (som jag alltid gör) till årets icke existerande julgran. Planen är att göra det på självaste Harrod's. Får se om de har några att välja på...;)

Ser fram emot en väldigt lugn och skön julafton!






 Vi har fått Rituals till min stad.
Lycka.
Med massor av fina öppningserbjudanden.
Det firar jag!!!





Vi inleder nu den nya veckan, förhoppningsvis med några färre hostattacker under nätterna.
De sista två har vi delat på barnen, för att de inte ska väcka varandra. Ingen får ju sova.

Så i natt sover stora M och Minstingen på garaget, medan jag och Mini myser i the main house. Petsson och Findus spelas på låg volym inne i grabbarnas rum och jag tänker nog passa på att komma i säng innan klockan tio. Har jag lite, lite tur så kanske jag får sova lite länge än till 05.45 (den tid Minstingen alltid vaknar) nu när Pappan har ansvaret för den hurtbullen vid den tiden imorgon.


Sov gott!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: