lördag 14 november 2015

Rensning, frihetskänsla!




En garderobsrensning räcker för mig!

Mer krävs inte för att denna människa ska få sin beskärda del av frihetskänsla.
Och i min och de allra flestas verklighet, så är väl det alldeles tillräckligt. Att blanda in rensningar i så mycket större sammanhang skapar bara konstiga ideologier och en galen värld...

Har två vänner bosatta i Paris. Båda, tack och lov, trygga hemma hos sig.
All kärlek till dem och Frankrike en dag som denna! 







Så något så ytligt som en klädrensning handlar detta inlägg om. Ingen kan ju gå opåverkad av vad som händer i världen, men bland måste man få distansera sig ett ögonblick och bara fundera på annat. 

Jag har ingen stor härlig walk-in-closet, utan mer en alldeles för stor otäck böja-sig-dubbel-varje-gång-closet... Den blir gärna stökig på en gång och mina trådbackar blir en enda röra på nolltid och därför har jag aldrig några kläder...


Har två events kommande veckor, där man faktiskt bör klä upp sig och min första tanke blev ju som vanligt; "Hjälp, inget att ta på mig".

Med hjälp av mina två minsta, har jag efter ett par timmar två fulla svarta plastsäckar med kläder till insamlingen i grannbyn. En stor resväska full med fina gravidkläder, som jag inte kommer använda igen, men inte vill slänga. Och jag har en garderob full med fina "gå-ut-kläder", som jag glömt att jag hade:)








Så om någon där ute är gravid, eller känner någon som är, så har jag en hel garderob av gravidkläder i fint skick i storlek M och en del i L att skänka bort!


Hoppas ni alla får en fortsatt bra helg.
Ta hand om varandra och ibland även andra.


Karmisar
Becca




Inga kommentarer: