söndag 4 oktober 2015

Förvisade till tystnad




Vi måste bevara hemligheten!

Om vem som vann i morse. Min UFC-tokiga man och hans minst lika tokiga vänner, har den här gången valt att inte lägga om dygnet, utan ska se UFC-fighten i efterhand under eftermiddagen. Detta innebär att vi övriga måste bevara hemligheten (för barnen vaknade perfekt till starten av Alexanders match, så jag såg den live jag:))

Stora M sover på gästvåningen, med avstängd telefon. Maten inför eftermiddagens event köptes in under gårdagen (de vill ju inte riskera att se några löpsedlar vid matbutiken idag). När han vaknar och vill komma ner och äta frukost får han knacka på, så att jag hinner stänga av teven och gömma min telefon, så det inte råkar poppa upp någon information om matchen när han passerar displayen:)
Därför är han upptvingad på garaget i natt. 
Jag vägrar en söndag utan nyhetsmorgon i soffan!






Övrig familj har nu redan ätit frukost och håller som bäst på att kriera konstverk av 
gamla M´s hemgjorda lera. Vackert blir det. Och roligt har vi.
Tänk vad lite deg kan aktivera barnen lääänge!

En helt ledig söndag för Mamman och barnen. Jag ska bara fixa med hemmasysslor idag. 
Kommande vecka blir det lite mer jobb än vanligt, för att jag ska kunna vara ledig veckan efter. Så nu gäller det att njuta hemma medans tid finns.

Bästa dagen på veckan är här!!!

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: