tisdag 18 augusti 2015

En stund över




I have a dream... NY!




Idag har Mini varit på dagis för första gången sedan veckan innan midsommar. Idag klev han ur småbarnsbubblan och in genom dörren till de stora barnen.
 -"Jag är ingen lillkille längre, mamma!"


En dag på dagis innebär att kvällsrutinerna är tillbaka till basic. Båda de minsta låg i sina sängar till klockan sju och somnade som stockar. Detta ger Mamman en stund för sig själv så här på kvällskvisten (tillsammans med lilla M, stora M är och planerar fjällvandring). Och bland det bästa jag vet då, är att surfa omkring och drömma mig bort till olika platser och reseplanera.

New York står i fokus i vårt hus just nu. Min man vill dit när han fyller fyrtio (först om ett och ett halvt år, men ändå). En stad som The Big Apple kräver en lång planering i tid...

Han åker dessutom dit en vecka till våren med en kompis. De satt här hemma och bokade biljetter och hotell igår. Skitrolig underhållning. Att lyssna på deras resonemang alltså. Den ena är sedan tidigare lite av en New York expert, men har så höga tankar om min man att han tror att denna vårresa kommer bli den bästa. De ska göra allt som man inte gör i New York. Allt man ska göra sparar de åt vår gemensamma 40-års resa. Tack för det!

Att boka flygstolar intill varandra är osmart. För det är sällan planen är fullbokade, och lämnar man en plats emellan, så kan man, om man har tur få lite extra utrymme för handbagaget eller annat. Så om någon planerar att dra över till Amerikatt i mars ensam, så snälla hör av er innan ni bokar flygstolen, så jag kan få ge er stolsnumret mittemellan...;)

Det går inte att i ord beskriva hur deras tankegångar kring denna resa gick:) 
Det var såå roligt...

Själv har jag spanat in ett favorithotell. Bara det är ju en bedrift i sammanhanget med tanke på vilket myller av den varan det finns i ovannämnda city. Vi planerar att fira in nyåret där, så jag antar att det snart är dags att reservera det man vill ha. Drömmen vore ju att äta nyårsmiddagen på Times Square på Marriott Marquis. Men jag antar att det är för mycket begärt... Annars tas gärna andra tips emot:)

Keep on planning...

Nu i säng. För i morgon är det åter till ordningen och ett mera rutinmässigt resande. Den åttonde hösten av tidiga Järvsöresor ska då inledas...

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: