tisdag 12 maj 2015

Ett försök till strukturering...




Tack och lov för 
gamla M eller Mormor eller Maria!

Oavsett i vilken skepnad, så är hon obetalbar.
I helgen har hon varit med här hemma och umgåtts med barnen medan jag har fått röja undan lite här hemma. Något jag ligger långt efter med. Ha, jag som är "hemma" sex dagar i veckan... Just nu har vi galna planer här hemma, det är galet mycket på jobbet (som det alltid är den här perioden fram till midsommar). Att då jobba en dag i veckan går egentligen inte ihop. Att man då också behöver dra ner ett par extraresor ner till Italien mitt i allt detta, går inte heller ihop. Jag bokar in kunder fel dagar, svarar på bloggmail till fel personer, glömmer betala fakturor (vilket jag ALDRIG gör). Det kommer påminnelser, som jag bara betalar, för jag har inte koll. En påminnelsefaktura har jag lyckats betala tre gånger!!! Betalningsmottagaren ringde upp mig nyss och tyckte att det var lite överdrivet...

Är detta normalt?

I natt vaknade jag med ett ryck kvart i två med världens magsnörp, för att jag har ju bokat in en helt fel dag med kunder på salongen. Jag är ju inte hemma då! Kan man ringa kunder klockan två på natten, kanske sms i alla fall, men tänk om de stackarna har ljudet på, men jag vill ju få ordning på det här nu! Fast det går ju inte. Kunderna kan ju få slippa lida sömnbristgrejen i alla fall (även om de nu måste byta dag ännu en gång)...

Galet.    Galet.   Galet.
Skärpning.

Från och med nu strukturering och en benhård plan på hur de närmaste månaderna kommer att se ut och fokus bara på familjen och jobbet!






Nu är skattedeklarationen inskickad, jag har järnkoll på arbetsdagarna, på god väg med alla måsten här hemma (förutom dammråttorna under soffan,disken och tvätten,  men de känns inte så prioriterande). Nu ska det bara bokas in några Arlandanätter, nu när jag har koll på när barnvakten kan vara på plats (tack älsklingsfaster för att du ställer upp). För att få till vårt schema, behöver jag och stora M till och med flyga olika dagar. Vansinne, men sant!

Tack alla som ställer upp i mitt ostrukturerade liv:)

Detta måste nog vara det flummigaste blogginlägg jag har skrivit...

Karmisar Becca

Inga kommentarer: