måndag 4 maj 2015

Hitta mitt drömhus i Italien




Drömmen är nära!

Stora M drömmer om en timmerstuga i norra Dalarna. Jag drömmer om ett litet hus på den italienska landsbygden. Båda våra drömmar ser ut att kanske, kanske bli verklighet. Att timmerbygget, efter snart sex års slit, nu börjar lida mot sitt slut är ju ingen hemlis.
Att jag kan ha hittat mitt drömställe i Toscana har jag ju hintat om, men nästan inte vågat skriva ut här.  Jag är i vanliga fall inte vidskeplig, men tänk OM! Då försvinner ju mitt hus i denna sekund!!!
Men å andra sidan... då var det väl inte meningen att det skulle bli mitt...





Alla bilder i detta inlägg är tagna vid en resa till Toscana för lite mer än två år sedan. Så nej, detta är inte mitt drömhus. Vi var fortfarande på den tiden inne på att bygga ett stenhus själva. Ska man bygga själv måste det finnas en redan befintlig ruin på marken att utgå ifrån. Denna plan har, allt eftersom egen tid, antalet barn, lagar och regler och lite annat har förändrats, ombildats till ett färdigt litet stenhus lagom långt från havet, men ändå med den toscanska landsbygden i fokus.   

Visst låter det enkelt? Det är det inte!






Jag har ju fördel av att veta i vilket område jag vill hitta mitt hus. Vi gjorde ju ett försök med en utsvävning mot Elba, men icke. Då kan jag lika gärna åldras här i Hovis. Det är bara att lita på magkänslan i det här fallet. En makalöst vacker ö, men inte mitt Toscana...
Det är runt den här borgen jag vill vistas och det är på de här stränderna jag spendera somrarna med min familj. Och det är i denna omnejd om en till två mil jag vill hitta mitt hus.

OCH det bästa är, att jag tror att jag har gjort det!!!

Handpenningen är lagd, italienska personnummer är på gång och kontraktsdatum är bokat!!! Tänk om, tänk om, tänk om...

Vad ska jag drömma om då?

Fortsättning följer för er 
som vill hänga med på den här resan...

Karmisar
Becca




Inga kommentarer: