onsdag 13 maj 2015

OLAPLEX i min hylla...






Detta mirakelmedel för ditt hår och för oss frisörer att jobba med!


Jag har fått falla till föga för trycket 
och har även jag nu Olaplex i mitt utbud på jobbet.

Måste erkänna att jag har varit väldigt skeptisk. Någonstans tror jag inte på genvägar vad det gäller ett lyckligt liv, en bra hälsa, väluppfostrade barn eller ett spegelblankt hår. Jag tror att det ligger ett hårt jobb bakom, en genuin kunskap och erfarenhet och mycket tid och kärlek...


Men ibland blir trycket för stort och jag har i det här fallet gett vika för vad jag hoppas är ett läkarteams (Eric Pressly och Craig Hawker) i USA's största revolutionerande genväg vad det gäller håret någonsin.

Kort och gott är Olaplex en produkt med molekyler sammansatta av kol, syre och väte. Detta bygger håret samtidigt som man gör en kemisk behandling av det av något slag. Det går att göra denna behandling endast som separat behandling också, om man bara önskar en uppbyggnad av sitt naturella eller befintliga hår.

Det som fortfarande står skrivet i skyarna är den exakta innehållsförteckningen. Detta sägs vara på grund av att lösningen fortfarande är under patentregistrering. Jag som är ett riktigt freak vad det gäller innehållsförteckningar frångår nu hela min princip när jag tar in denna produkt. Den ska dock  ha blivit godkänd för Grön Salong och FDA. Jag har valt att låta det räcka så länge och kommer givetvis upplysa mina kunder om att innehållet i denna behandling är något oklart och att de själva då får ta ställning till om de ändå vill blanda in detta i sitt hår eller inte.

Priser för detta finns på salongens hemsida

Med hopp om att kunskapen i kombination med mirakel kommer utföra storverk framöver;)

Karmisar 
Becca  

Inga kommentarer: