fredag 23 januari 2015

Mitt andrum






Detta är mitt rum i huset 
dit jag drar mig tillbaka och kopplar av. 



Just nu fördriver jag tiden en stund i bilen. En stund för mig själv i bilen med en stor kaffe från Statoil och lyssnandes på Ann Rosmans "Havskatten". Hennes Marstrandsböcker är ju så härliga. Kriminalare med massor av historia! 

Har varit på Mödravården för cellprov (jag gör alltid det efter en graviditet). Har haft jättebekymmer med cellförändringar och gjort en del koniseringar tidigare. Nu är det 40 minuter kvar till min franstid på Beauty Corner. Några timmar på morgonen för bara mig själv:)





Hemma är det badrummet som är min tillflyktsort när jag behöver koppla bort vardagen en stund.  Att låsa dörren till husets enda toalett (funkar än så länge okej, om ett par år kanske vi har ett toalettbristbekymmer), ta en lång varm dusch för sig själv, sänks belysningen i taket till minimum och bara vara, är mitt andrum där hemma. Älskar det!

Till trots mot alla vita ljusa trendiga badrum, har vi valt att ha vårt mörkt, murrigt och mysigt. Svarta kakelplattor på väggarna och mörkgrå klinker på golvet. 

Vita badrum må vara flashiga, men de är sällan mysiga, och jag vill att mitt badrum ska vara mysigt.

Fredag och snart helg igen. En helg där vi skulle firat systers födelsedag i Stockholm. Men Mini är riktigt dålig i hög feber och hosta, så vi blir hemma:( 
Stora M drar ner imorgon för den obligatoriska UFC galan på Tele2Arena. Jag håller ställningarna hemma istället. Jag vet vad det kommer innebära den här helgen, både vakna dagar och nätter, så några timmar för mig själv nu anser jag mig vara väl värd i förebyggande syfte;)


Hoppas ni alla får en fabulös fredag och helg!

Karmisar Becca

1 kommentar:

Fruthorsell sa...

Åh va trist att ni inte kom iväg som planerat! :(
Håller helt med om att mörkt badrum är jättesnyggt, men jag föredrar ju svart framför vitt. Inte alla som har svarta väggar i sovrummet och svart köksinredning i tvättstugan..