lördag 24 januari 2015

Hurra, Hurra för det är mosters födelsedag!




Ja må hon leva mer än hundra år!
Min halva helsyster fyller idag tre plus trettio. Så minst 67 år till alltså.
Och hon sitter just nu i min soffa (meningen var ju att jag skulle vara hos henne) och firar sin födelsedag i Dalarna istället för i Stockholm.
Man 'r väl flexibel när inte planerna går som man tänkt...







Meningen var att vi just nu skulle sitta på Blekingegatan på söder och beställa in smarriga italienska rätter till hela familjen och några till. 

Istället förbereder vi en klassisk trerätters middag här hemma i Hovis, bestående av hummer till förrätt, oxfilé som varmrätt och en kanelpannacotta till dessert. Inte fy skam det heller och dessutom får ju mamsen då också vara med och fira.

Alexander Gustafsson i all ära, men en trevlig familjemiddag här hemma går inte av för hackor den heller. Skulle jag mot förmodan vakna till vid tretiden inatt, kanske jag slår på TV12 och kollar. Han vinner ju. Något annat är helt otänkbart. 
Livet med min man skulle vid en förlust bli olidligt...

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: