torsdag 15 januari 2015

Inte en dag som man tänkt sig...



Sitter i soffan och drömmer om den här ön...
Elba, mellan Korsika och Castiglione.

Om jag inte bodde här så skulle jag bo där. Skulle vilja ha något helt eget att kunna åka till den kalla årstiden eller under den varma för den delen. Att veta att det är mitt och väntar på mig precis när jag vill och när det passar liksom. 


Visst är det härligt med drömmar, även om de kanske bara förblir drömmar?
 Idag måste, måste jag få drömma. 
Dagen idag blir inte som den var planerad från början...






Jag vaknar 05.30 och tror att jag försovit mig. Upptäcker att telefonen laddat ur och att väckningen då inte fungerar.


Jag ska ju vara på jobbet 
klockan åtta!!!


Inser när jag irrat runt en stund att jag har gott om tid. Dock kan det där med gott om tid plötsligt gå upp i rök, med två små barn som ska förberedas för dagens göromål. När en av de små hunnit riva ut smutstvätten på golvet i tvättstugan och leker sjökapten i tvättkorgarna och mannen vaknar med nästan 40 graders feber och jag inser att min fullbokade dag på jobbet inte kommer gå att genomföra:(
Jag ser ju mina torsdagar på salongen som min lediga dag i veckan;) 

När Minstingen spyr ner hela spiraltrappan från vårt sovloft när jag bär ner honom från vaggan, för att ha koll på honom medan jag röjer i tvättstugan efter storebrors sjöfartslek och jag för länge sedan skulle ha behövt kontakta dagens kunder...

Och till råga på allt så lägger min telefon av helt och hållet när jag som bäst håller på att kontakta kunderna. Så nu lyser displayen på min telefon hånfullt kritvit emot mig och det går inte att använda den alls:( Jag har ju allt på den när det gäller jobbet (kassaregister, bokningar, kontaktuppgifter). Gaaah!!!

Då måste man väl ändå få drömma lite, nu när lugnet lagt sig, jag inte har något speciellt inbokat längre och Minstingen sover...

Karmisar
Becca





Inga kommentarer: