måndag 4 april 2016

Perspektiv




Viktigt med tid var för sig!

Lilla M får stå en del åt sidan då hennes småbröder är i en smått intensiv ålder båda två. Det är inte alltid det hjälper att förklara för dem att de måste vara tysta och leka lite för sig själva en stund, så att deras äldre syster får möjlighet till lite egen föräldratid...


Vi har haft en jättehärlig helg i Stockholm där jag nu varm i 
mammahjärtat kan konstatera att min dotter och jag 
uppskattar samma sorts kultur. 


En lördag i ett perspektiv av det fattiga Sverige under 1800-talet och under gårdagen valde hon ett besök på Hallwylska Palatset framför Mall of Scandinavia. Alltså ett perspektiv från den enormt rika sidan av Sverige under samma århundrade.




Jag älskar Hallwylska. 
Jag har ingen aning om hur många gånger jag har varit där sedan första besöket vid en kulturresa i nionde klass och jag tröttnar aldrig. Det är lika fascinerande varje gång.

Jag känner mig liksom hemma där. Jag var antagligen kammarjungfru eller något där i mitt tidigare liv;)

Dessutom ser jag på bilden att  restaurangen bredvid är den (då med ett annat namn) där jag i 20-års åldern blev nerdrogad och bestulen vid en annan utbildningsresa... Totalt snurrig i fyra hela dygn efteråt. 
Som sagt, jag är rätt så hemma i just detta kvarteret;)


Måndag igen nu då och lilla M är återigen uppe i skolan i Järvsö. 
Ljuvligt att det faktiskt hade börjat ljusna i morse när vi körde ut bilen ur garaget.
En halvt om halvt vanlig vecka väntar och den andra halvan kommer bli en kombination av business and pleasure...


Ha det gott!

Karmisar
Becca


Inga kommentarer: