onsdag 23 mars 2016

Livspusslet!




Min pappa har flugit till Uppsala!

"Och jag kan tyvärr inte tycka om honom längre, för han sticks. Och det växer bara hela tiden. Och värre blir det...:)" 
Det var vad Mini berättade för en av hans dagisfröknar idag.



Vi var ute en stund allihop efter dagis idag. Men nu har jag plockat in Minstingen och låter honom springa mellan altandörrarna för att ha koll på storebror, som fått stanna ute med hunden en stund till.
Vi har ett suveränt läge på vår tomt på det sättet. Tillräckligt långt från stora vägar för att våga låta honom vara ute, fast man själv är inne och de stora fönstren på huset i alla väderstreck gör att man kan ha bra uppsikt även här inifrån.







Här inne måste dammsugaren fram, två tvättmaskiner snurrar för fullt i tvättstugan och jag måste ta tag i Minis vantar. De har en förmåga att gå upp i rök på dagis. Åtminstone den ena av ett par. Jag är alltid supernoga med att märka upp dem, men det hjälper inte  och den där andra delen av paret ligger aldrig i högen med kvarglömt heller. Jag vet inte vad jag gör för fel. Nu ska jag se om det hjälper att köpa några i någon originell färg och kanske någon konstig form och gräsligt fula, så att ingen annan vill ha dem;)


 Imorgon väntar salongsjobb. Lilla M ska hämtas i Järvsö. Det får Moster fixa den här gången i sällskap av Minstingen (hon är på besök i Dalarna över påskhelgen). Efter lämning av Mini på dagis imorgon byter vi bil inne i stan innan min första kund, så de kan ta itu med sin resan. Min sista kund imorgon bor i byn där Mini går på dagis. Hon hämtar honom innan hon har tid hos mig inne i stan. Han får vara med på jobbet de sista timmarna (kakburken lär då vara tömd, men nödens lagar...)

Livspussel, 
arbete, 
barn 
och 
människor runt mig som ställer upp!!!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: