tisdag 2 februari 2016

Städar dammråttor med Rikard...





En perfekt städskiva!

Alla Wolffs skivor är städvänliga, middagsvänliga, jobbvänliga... Name it. 
De passar till det mesta helt enkelt.

Mini får vara hemma från dagis idag. Han har varit feberfri snart två dagar, men är fortfarande rätt så snorig, så en extra dag hemma gör nog ingenting...
Jag däremot får ju någon form av galen energi efter några lugna sjukdagar. Dessutom har jag inte sovit mycket i natt och då gäller det att hålla igång för att inte bli soffhängare, sur och grinig.

Idag blir det inte någon vanlig dammsugning och skurande av golv. Vi torkar väggar, tavelramar, dammsuger soffor (passar samtidigt på att ha kuddkrig med soffkuddarna), putsar invändiga fönsterrutor och rensar avlopp!
Tjohooo!


Rena och helt nya osjuka sängkläder i sängarna.
Flygplansmönstret som Mormor fixat gick hem med stor entusiast hos Mini.
Till och med hans bundsförvanter, Bits och Grodan har fått sig en högtryckstvätt.
Natten som kommer kommer han nog sova bättre... hoppas Mamman.






Minstingen är idag lika städgalen som sin mamma. Han hjälper gladeligen till med att ösa ner kuddar på golvet, så jag kan dammsuga under. Fixar så att det nybäddade inte ser allt för perfekt ut efter bäddning. Hemtrevligt ska det ju vara... Gör fina handavtryck på fönsterrutorna efter putsning, så vi slipper bli bländade av solljuset som faktiskt letat sig fram idag. Han kommer bli en skön och omtänksam kille när han blir större...







Som kronan på verket, så ska jag ikväll iväg och dansa.
Eh, nej jag kan inte dansa. Jag ska göra det ändå...

Ut ur comfortzonen bara 
och ut med överskottsenergin bara!!!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: