måndag 18 januari 2016

Livspussel big time!





Mannen i mitt liv som kräver 
sin tid just nu...









Charmig som få, men tar musten ur sin Mamma för närvarande.
Han klättrar och testar och upptäcker saker man hade hoppats på att han kunde vänta lite med. Han är lång för sin ålder, vilket gör att han når upp till lås, handtag och dylikt och han drar sig inte för någonting. Det hjälper alltså inte att låsa dörrar, barnsäkra lådor eller ha honom fastkopplad:)

De andra barnen har fått vara hemma till de fyllt två år ungefär. Det är planen med den här krabaten också. Förskola till hösten. Jag kan känna att jag ångrar mig lite där. Jag har lyckats kombinera jobbet och barnen genom att ibland haft med dem på plats, haft med dem på möten eller haft de lekandes vid mina fötter de timmar det administrativa kräver. 

Det funkar inte den här gången!!!


Så här är det ju för alla vissa perioder i livet, småbarnsförälder eller inte.
Men jag måste bara få beklaga mig liiite...


Jag håller på att bli urled på att inte kunna koncentrera mig på jobbet när jag behöver jobba! Dagis nu!

Men eftersom det är hög tid att skicka in ansökan om förskoleplats inför hösten, så måste jag så klart hålla mig till ursprungsplanen och pussla så gott det går. Jag ska sätta mig ikväll när sötnötterna lagt sig och verkligen strukturera upp mig på allvar. 

Vi har tre företag att sköta både rent fysiskt och pappersmässigt i familjen. Numera har vi inga anställda, vilket gör att det mesta måste skötas av oss själva. Det har sina fördelar, det har sina nackdelar. Att styra våra arbetstider och lägga upp våra jobb som det passar vår familj är jättelyxigt, men ibland skulle vi verkligen behöva få göra det utan att bli avbrutna. Vi är ju aldrig riktigt lediga någon av oss någon gång.


Just nu längtar jag efter en veckas semester 
själv här hemma i huset utan några som helst planer!
Kan man boka en sådan vistelse på nätet?
Det kanske vore en ny affärsidé;)
Att erbjuda möjligheten till trötta, utarbetade eller stressade människor att få ett andrum hemma...

Hmmm....


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: