tisdag 26 januari 2016

Ett bord till Italien





Major Malte har mitt rumsbord!






Ett hus i vårt lilla fastighetsbestånd inhyser en möbelaffär. Den ligger uppe vid regementet i Falun och har möbler som passar min smak som handen i handsken. 
Vi ska byta ut vår värmekälla i form av braskaminen i vårt hus i Toscana. Stora M och ett gäng kompisar till honom drar ner i vår och fixar det. Igår fanns den nya kaminen för avhämtning hos den andra inlogerade hyresgästen i denna fastighet. Världens bästa Kevin på Kaminexperten. 


Jag är ingen värmeexpert och överlåter mer än gärna den expertisen på min man. Så medan han och Kevin baxade in en kamin på bilflaket och diskuterade business botaniserade jag och Mini runt lite hos Maltes i lokalen intill. Mini i deras delikata lekrum (perfekt att det finns), jag ute i butikslokalen.

Vi behöver ett smalt rumsbord ner till den italienska drömmen. Rummet är litet och på bredden ska soffa, bord och braskamin rymmas. This is it! Jag har kikat på det tidigare, men nu har jag bestämt mig. Detta blir det. Det kommer passa perfekt!






En snygg och en inte allt för stor matta under bordet skulle kunna vara den här.
Jag har ju lovat mig själv att inte göra några spontaninköp i år, så jag suger lite på denna ett tag.

Men vad tror ni?
Visst är den väl härlig?

Den blir bara något längre än bordet, så den kommer ju inte fylla någon värmefunktion för fossingarna på de kalla stengolven, men det kan inte bli en stor matta med hänsyn till avståndet fram till kaminen.



Här hemma jobbas det idag. Jag med mitt, stora M med sitt. 
Mini är på dagis, Minstingen sover. Grindar ska repareras, kontrakt ska tolkas, kunder ska bokas och räkningar ska betalas. På eftermiddagen ska jag in till salongen för att jobba kväll. Delar upp min fysiska närvaro där på två dagar i veckan sedan årsskiftet. Ett led i att försöka skapa en enklare arbetsmiljö här hemma:) Vi får utvärdera det om ett par månader och se om det hjälpt.

Hoppas ni alla har en fin tisdag.
Snart, snart är det ju helg igen;)


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: