onsdag 27 januari 2016

En struts, ett skåp och en Riesenschnauzer...




Möblerar fortfarande i Italien!






Detta är vårt cd/dvd skåp här hemma. Det kommer från Baazar.
Vi ska ha med ett klädskåp ner till vårt sovrum i Italien eller någon form av byrå. Jag har sett framför mig en ganska färgstark byrå där denna blå vas och glaspigvin från Perfect Home ska stå ovanpå. Strutsfjädern är från strutsfarmen här granngårds och tillhör inredningen här hemma:)

Nu har hur som helst familjen kommit fram till att det kommer att bli ett sådant här skåp från Baazar. Svart eller vitt är frågan. Alla utom Mamman är rörande överens om att det bör vara ett svart. Jag är inte lika säker. Vi ville ha ett svart cd-skåp här hemma. Det fanns bara ett vitt kvar i lager. Väl på plats så blev det mycket bättre.






Vi har ett litet sovrum i den italienska drömmen, tre vita väggar, en grå stenvägg och brunt stengolv. Sängen har mörkbrun stomme med svart lädergavel. Väggen skåpet ska stå emot är vit. Det kanske lutar mot ett svart ändå... I så fall får pingvinen och vasen stanna hemma i Sverige. De funkar inte på ett svart skåp.





Ja, ni hör ju.
Jag lider svåra kval under min kaffepaus nu på förmiddagen:)
Men ibland är det ganska skönt att gå ytligt när man behöver koppla bort alla jobbsiffror en stund. Jag ska bläddra igenom senaste numret av Sköna hem och dricka en kopp kaffe till ur stora M´s riesenkopp.
Vet ni, den dreglar från skägget när man häller varm vätska i koppen:) 
Kondens och ett litet, litet hål som man inte ser skapar detta. 
Älskar den!!!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: