måndag 9 november 2015

Julfotografering




Lilla M´s min är oslagbar!!!

Jag hör till dem som fortfarande skickar julkort med posten varje år.
Igår i det fina höstvädret, tvingade jag ut mina tre barn för att få till åtminstone ett vettigt foto där alla tre fanns inom bildramen...

Hjälp, säger jag bara! 
Mini är fullkomligt galen just nu och lyssnar väldigt sällan på order. Han måste verkligen strykas medhårs om man ska få honom dit man vill. Minstingen är ju "go-å-gla" hela tiden, men vill ju så klart upptäcka där ute i skogsdungen. Att behöva sitta intill sina syskon är ganska urtråkigt...





På språng för att kolla vad det var som lät borta vid förrådet... 
Jiihaa (från hans sida), Grrr (från Mammans).


Minstingen ställde gärna upp på foton där han florerade på egen hand.
Fint, men det var en gruppbild jag var ute efter...








Efter någon timma gav vi upp. Genomleriga, dyngsura, men med humöret fortfarande någorlunda på topp. Jag vill ju att de ställer upp nästa år också...
Har bestämt mig för en bild och faktiskt hunnit lägga en beställning på 40 stycken. 

Så nu har mitt julstök 2015 börjat!!! 





Och just på den här bilden ser de faktiskt ut att trivas ganska bra alla tre:)
Nästa år måste jag komma ihåg att införskaffa en fickröjsåg bara... och be dem frysa bilden medan jag får undan gräset...

Karmisar
Becca



Inga kommentarer: