tisdag 25 augusti 2015

Tåg till Stockholm eller flyg till London






Mina barn avgudar sin moster och vad vore jag själv utan min syster...







Vi har precis lämnat av min äldsta lillasyster på tågstationen i Söta Säter. Hon har valt att spendera två av sina dyrbara lediga dagar här uppe med oss. Eftersom stora M inte är hemma, så kändes de här dagarna lite som två egna syster dagar. Trots ett småhängigt barn och ett helhängigt har vi haft det jättemysigt!

Vi får alltid till så härligt spontana planer när vi rör oss längre än fem minuter under samma tak. Den här gången spenderade vi delar av nästa veckas reskassa på en ingivelse. Båda har alltid velat se musikalen Miss Saigon (jag har drömt om det sedan Stefan Sauk gjorde den för hundra år sedan här i Sverige och jag aldrig fick tummen ur...)

Den har gått i evigheter i London och gör nu sin sista föreställning i februari nästa år. 
Aldrig missa den en gång till!!!

Kan det bli galnare? Julhandel i London, kombinerat med att få se denna musikupplevelse innan sista föreställningen. Biljetter för 800 kronor (finns från 400 kr) och flyg T/R med Norweigan också 800 kronor. Som att ta tåget till Stockholm och gå på China, men nu är det London. Det är ganska fantastiskt hur man kan ta sig långt på samma pengar. Boende finns hos systers kompisar, så lite svenska delikatesser nedpackade i bagaget fungerar nog som boendemuta... 

Har inte förankrat detta med min man ännu. Men han bestiger ju i detta nu Kebnekaise och har ingen möjlighet att yttra sig;) London på två dagar i december. Bokat och klart!


Nu ska hemmafrun unna sig handskalade räkor doppade i creme fraische på grytfriterade västkustchips med havssalt. Ett måste om energin ska räcka till veckans resterande logistik vad det gäller jobb, dagis, lagning av krockade bilar, hämtning i Järvsö och kurerande av sjuka barn... Men nu är det kväll, barnen sover och planeringen är parkerad till klockan 07.00 imorgon bitti.

Ha en trevlig kväll och sov gott!

Karmisar
Becca

1 kommentar:

Cecilia sa...

Härligt med en Londonresa! Jag spontanbestämde också att det var dags för en igår, och det blev en perfekt födelsedagspresent till mamma idag! ;)
Och du behöver inte slita ditt hår för att få till min klipptid, det löser sig alltid! /kram