tisdag 1 september 2015

Hur underbart är inte det...





Eufori hem från jobbet!




I söndags kväll cyklade jag de 13 kilometrarna jag har från mitt jobb och hem. Det blev en sådan där härligt livsbejakande upplevelse. När solen värmer, lagom med vind, fantastiskt fina cykelvägar genom mysiga bostadsområden, förbi kyrkområdet, via gamla regementet och naturreservatet, en aha-upplevelse för denna cyklande kvinna... Jag som har uppfattningen om att jag bor i detta lands fulaste stad, insåg nu att det nog inte är helt sant. Lalehs "En stund på jorden" i öronen. Den texten! Och tacksamhet över mycket.
Och min soffa står nu, åter igen, efter två år i förrådet i "mitt" hörn på salongen. 
Lycka!

Jag har jobbat i helgen, för att kunna vara ledig lite andra dagar. Den stora fördelen med att vara egen i en sådan bransch som min. Man styr dagar och arbetstider som man vill. Nu ska jag ta nio dagars semester från Frisören, från Hemmafrun och från Mamman. 

Egen tid!!! 
(För jag anser att det är skitsnack att det är något man måste lägga åt sidan när man har småbarn/barn. I alla fall om de har en till förälder. I mitt fall en pappa eller två).

En hel veckas egen tid med Mamsen och Syster. Lite öster ut och lite söder ut, till en galet vacker stad med en vansinnig historia...

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: