tisdag 26 maj 2015

Maj, ge mig energi!





Jag ser den, jag ser den!!!
Där är den!
Och idag fick jag den!!!
ENERGIN!






Energin har varit undangömt någonstans långt bort, ouppnåelig för en småbarnsmamma som försöker få ihop livet med kräksjukor, mammaledighet (som jag egentligen inte riktigt trivs med till 100%). Jobb där man egentligen vill så mycket mer så det spritter i småtårna, men inte hinner just nu. Och de där tre husen som finns i tankarna varje dag. Få klart Bortom Verkligheten, för att sedan inreda Drömmen om Italien och saknaden av att de varma sköna sommardagarna vi upplevde här hemma förra året, inte kommer hinnas med i år. 


Men så idag, denna åskiga, mullriga, störtregniga, hagelskuriga och strålande solskenstisdag kom energin tillbaka från sin semester (eller var den nu kan ha befunnit sig). Jag har exploderat av endorfiner!!!

Har all administration för jobbet under apkontroll. Bokat, bokat om, ringt, beställt, fixat och donat. Hunnit med trädgården. Försökt installerat gräsklipparen (funkar inte som vanligt,  men det hör till), kollat upp helgens pallkragsplanteringar, så de inte vissnar (det har aldrig förut hänt i denna bloggerska historia, hon vattnar aldrig eller pysslar om sina växter). 
Gjort en totalrokad i helgens planer, som inte alls blev som tänkt, men som nu blir ännu bättre:) Storhandlat mat och mediciner till alla andra krassliga här hemma. Lyckats att göra en gudomligt god grönsakssoppa till middag.

OCH viktigast av allt. Jag har lekt och lekt med Mini både inne och ute. Den obefintliga lekmamman har idag fått mellanbarnet att förtjust och förvånat konstatera att hans mamma hängt på alla hans lekar under eftermiddagen. Hon har dessutom njutit av det i fulla drag!


Idag har jag varit en superkvinna.
Tack energin för att du kom.
Och du, snälla stanna!!!

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: