fredag 6 mars 2015

Några "Must Have´s" till helgen




Sju flaskor som alltid 
följer med i necessären!


Schampo, balsam, färgskyddsstyling, min allt-i-allo hårkur, hårspray, ansiktskräm och kroppsolja. Allt från Hårologi så klart. Hårologiberoende som jag är.

Stora flaskor kan tyckas, men de flesta av dessa finns även i reseformat:)
Den här helgen har jag ju hela resväskan för mig själv, så jag kostar på att packa med mig de stora varianterna. För att fylla upp tomrummet som kommer att uppstå i resväskan:)






Dessa två guldkorn borde alla 
ha hemma i badrumshyllan!

Mutitreat är en hårkur med ett Ph på 4, som tvättar bort allt vad slaggprodukter heter. Suverän att använda istället för schampo när man vill tvätta håret fast att det egentligen inte är smutsigt (som efter träning, stallet, restaurangsköksos). Eller att använda som balsam.

 Att dra på längderna vid ett långt hår när man schamponerar hårbotten (det sparar hårlängderna från uttorkning och längderna är ju oftast inte lika smutsiga och "feta" som hårbotten upplevs). Den är gudomligt bra som hårbottenskur vid irriterad hårbotten. Smörj in hårbotten med denna godbit och låt det verka i ca 10 minuter innan du sköljer. 

Den är ett måste att ha med på utlandsresan, för det finns inget bättre att smörja huden med vid sveda efter en dag i solen. 

OCH sist men inte minst, så använder jag den som makeup remover. Den avlägsnar allt sorts smink väldigt effektivt. 
En endaste produkt till allt detta! 

Colorprotector är ett lätt värmeskydd som bevarar färgen på ditt hår, färgat som ofärgat med hjälp av vitamin A och E i form av blå kristaller, samt antioxidant E.
Ett skyddande UV-filter gör denna produkt perfekt vid soligt väder. 
Funkar som ett stylingskydd vid all sorts styling och gör håret luftigt och fräscht i flera dagar. Jag kan inte vara utan den! 

På ett halvlångt till långt hår är 
Colorprotectorn 
och 
en hårspray 
allt du behöver i stylingväg.


Nu ska här förberedas för att mormor ska ta över hushållet och barnaskaran under helgen.
Köttbullar, pannkaksingredienser, popcorn och mellomys ska inhandlas. Lite extra kärleksboostning med barnen måste det bli också, så att man har lite på lager att plocka fram om det skulle bli kris, innan föräldrarna drar på "vårda-förhållandet-lite-extra-helg" om några timmar:)

Ha en trevlig helg!!!

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: