tisdag 10 mars 2015

Den bästa storstaden!







Mitt val 
blir Stockholm!

Skulle jag få välja en storstad i Europa, så faller mitt val på vår egen huvudstad.
Det nya, det gamla, kulturen, havet, fasaderna, det kungliga, kaffet, maten, atmosfären...

Jag och stora M har avslutat sportlovet på tu man hand med att utveckla vår dröm om Italien under lördagen. Lyckades nöja oss med den dagen för detta ändamål och kunde ägna söndagen åt en promenad från Älvsjö, över Årstafältet och slutligen genom söders höjder för att avnjuta en kanonlunch på Slingerbulten i Gamla Stan. Det blev en helt magisk promenad i 14 graders vårvärme och strålande solsken. En kopp kaffe på kullerstenarna vid Stortorget innan hemfärden satte en perfekt punkt på en riktigt bra helg!







Maten har haft ett stort fokus. Är det något min man aldrig kompromissar om så är det just detta. Han må vara ekonomisk när det gäller det mesta, men mat får kosta om kvalitén kräver det. På mässan i lördags åt jag nog den godaste hummersoppa jag någonsin smakat. I ett provisoriskt uppbyggt restaurangkök:) Vansinnigt gott.

Vårt förstahandsval av restaurang på kvällen var tyvärr abonnerat, så jag fick i uppdrag att hitta en ersättare:) Valet föll på nedanstående italienska restaurang. 
Och WOW, vilken lyckoträff!!!

Säger bara MANCINI på Tunnelgatan 1, om ni vill ha något riktigt italiensk.
Vi åt deras niorätters avsmakningsmeny, som får smaklökarna att vibrera i flera dagar efter mer. En gedigen vinlista och oerhört proffsig och vänlig personal.

Helt klart min nya favorit i vår huvudstad!







Och mannens utlåtande då, efter lördagens gorméupplevelse...

Hans bästa matdag ever hittills i hans liv.
Och det säger en hel del!

Nu ska jag koka ett paket nudlar här hemma till lunch,
 innan det är dags för hämtning på dagis!

Karmisar
Becca


Inga kommentarer: