lördag 21 februari 2015

Vitpepparkorn en myt?




Hallå! 
Vart tog min skogsrunda vägen?

Nja, det blir nog ingen sådan idag för minsta M.
Om man är ensam hemma med kräksjuka barn, har slut på mat i skåpen och en rastlös hund som vill ut. Hur löser man den ekvationen?
Tips någon?







Vi skulle ju upp till Bortom Verkligheten. Var på kylskåpet inte fyllts på inför den här helgen. Snarare tömts... 

En blodapelsin kvar i fruktkorgen och Mini somnade nyss med en bit saffransbulle i handen som jag hittade i frysen. Man tar vad man har... Försöker få i honom lite Resorb. Han är ju snart tre och väger och har en storlek mer som en fyraåring, så jag tog beslutet att jag vågar ge honom en halv brus. Brukar alltid ha Sempers vätskeersättning hemma, men icke nu då (för att jag inte har möjlighet att åka och köpa).

För egen del knaprar jag vitpepparkorn. Finns väl ingen vetenskaplig grund till att det skulle fungera, men har man något att förlora? Lika löser lika är ju ett begrepp inom kemin, så att starkt löser starkt kanske kan funka. Eller? Vet egentligen inte hur illa det blir OM man ändå blir smittad. Då är det kanske inte värt det...
Sitter här i soffan och har det hur lugnt som helst med VM-sändningarna på. Trodde väl aldrig att jag skulle kunna sitta och se på tv en hel dag med två småbarn runt fötterna. Men vid magsjuka är det tydligen möjligt:) 

Har inte haft en så här lugn dag på jag vet inte när... 


Karmisar
Becca




Inga kommentarer: