måndag 23 februari 2015

Carpet a la Oscar




Jag satt klistrad framför 
herr Oscar i natt.
Med en del avbrott mellan klistret.
Om inte barnen varit sjuka, hade jag aldrig upplevt galan live. 
Nåja, kanske inte riktigt live, men i alla fall direktsänt:) 

Jag hade inte heller kunnat se på den om inte stora M fått sova i lilla M´s rum under natten. Kan ju låta som en jobbig sits att behöva ta hand om två sjuka barn själv under natten, men vad är alternativet? När den andra ska upp och jobba klockan 04.45. Själv skulle jag ha blivit galen av att behöva jobba ett 12-timmars pass med en sömnlös natt i ryggen. Jag skulle på det, aldrig i mitt liv vilja boarda ett flygplan med en ansvarig tekniker för den kärran, som har varit uppe med sina magsjuka barn en hel natt... Livsfarligt!
Så det gäller att välja sina uppesittarnätter med sjuka barn;)


Det är något magiskt över denna gala. Alla vackra overkliga människor, som vinner guldoscars (eller är de gjorda i brons?), för roller som inte är dem själva. Iklädda kreationer som inte går att göra, men ändå gjorts. Dessa människor som tillför oss "vanliga" så många upplevelser och så mycket mer kunskap genom sina filmer. Vad vore världen utan filmen? 
I Löööv It!!!




Tänk att bära en klänning med 80 000 handmålade paljetter från Chanel!!! 
Bara känslan att dra på sig en sådan. Inte verkligt alls, men i natt bar Julianne Moore en sådan. OCH till råga på allt vann hon dessutom kategorin bästa kvinnliga huvudroll.
Jag har inte sett Still Alice
Det måste jag göra!






Vackrast på röda mattan var 
Reese Witherspoon,
 Rosamund Pike 
och Lupita Nyong'o.





Mest vågade måste väl ändå vara Lady Gaga (jag hade aldrig kommit på tanken att ta på mig ett par diskhandskar). Mest fräsig var Scarlett Johansson.

En natt med lite verklig overklighet, mitt i den sjuka verkligheten. Vi lever i en väldigt varierad värld, där vår verkligheten är så olika. Tack farbror Oscar för i natt!

Karmisar
Becca

Bildkälla: oscar.go.com

Inga kommentarer: