måndag 16 februari 2015

En bonuspaus



Sitter hemma hos min mamma 
och bara fördriver tiden (hon vet inte om det dock)...


Hur ofta händer det i mitt liv just nu tror ni?;) Ingen mening att skynda hem innan jag har franstid, så jag sitter och snöar in mig på inredning till Bortom Verkligheten. Mammas gunghäst skulle jag vilja ha där...




Jag har varit en sväng fram och tillbaka till Järvsö nu på morgonen. Det var bar väg och ingen halka, så jag var tillbaka innan tio. Stora M meddelade att vi blir fler till middagsbordet ikväll och bad mig handla och botanisera runt på det statliga  dryckesinstitutet som numera finns på två olika ställen i vår stad. Och oj vad människor det börjar bli överallt. Det kryllar av olika nationaliteter och färgsprakande landslagsdräkter:) I grannbyn har man två veckors sportlov och i den här byn och närliggande kommuner 9 dagars sportlov, för skolbussarna behövs på Lugnet. Butikerna har öppet till 20 eller 22 varje dag och VM-yran verkar så smått ta över Dalarna. Jag har inte ägnat detta evenemang många tankar tidigare, men nu går det inte att ignorera längre:)

Välkommen måndag!

Karmisar Becca

Inga kommentarer: