onsdag 5 november 2014

Lite middagspiff i mina gamla jeans...




Skojar bara!!!
Det är ett par svarta mammajeans. Ursköna och med en linning med stort omfång:) 

Men jag känner mig alltid så lätt och smal efter en födsel. Och om man inte väger sig direkt efter, så är det lättare att leva i den tron att gravidkilona bara har rasat av direkt. Så här rakt framifrån, en bit bort, i svarta kläder så...;)



I profil... inte riktigt samma:)





OM det nu är viktigt. Vilket det inte är. 



Att piffa till sig inför middagen här på BB är också rätt så obefogat, om man gör det för andras skull. Med tanke på att den är under besökstiden och att alla som är inlagda här har egna rum, så sitter precis alla (utom jag och Minstingen då) inne på sina rum och förtär den alldeles förträffligt goda paprikafisken, som serveras idag.


Jag bedömde ändå att det var värt en dusch och en inbakad fläta...




För övrigt härdar vi på här. Nytillskottet och Mamman. Vi fick inte åka hem idag heller. Blodsockret är fortfarande inte tillräckligt stabilt.

Alla som jobbar här är väldigt gulliga och vill verkligen göra sitt bästa. Men jag måste medge att jag är glad för att det är min tredje gång och att jag har en egen uppfattning om hur jag vill ha det, för här är det tre olika arbetsskift under ett dygn och inget av dessa tycker samma sak i vår situation. 

Nattskiftet tyckte att vi skulle ta extra bröstmjölk från NEO som ersättning under natten och inte blanda in babysempersättning (BS). Och mata honom varannan timma. Detta resulterade i ett bra blodsockervärde vid halvsju tiden i morse. Själv kan jag nog tycka att, med tanke på att det råder stor brist på bröstmjölk, så duger BS alldeles utmärkt åt oss. Spara bröstmjölken till de mer behövande. 


Sen kommer morgon/dagskiftet in vid halv tio tiden. Tyckte att jag kunde amma allt vad jag var värd nu när värdena var bra och skippa BS. Tyckte väl inte heller att det behövdes göras några vidare tester av blodsockret. Vilket resulterade i ett lågt värde igen när eftermiddags/kvällsskiftet kom in och gjorde ett nytt test direkt. 


Barnmorskan på em/kvällsskiftet är min favvo. Hon har bara sagt att göra som jag tror kommer passa mig bäst när jag kommer hem. För det är där det ska funka. Mata i honom BS om du vill det så att värdena blir stabila, så att vi får komma hem någon gång om det nu är det jag vill. Vilket det är!


Jag tror att om jag ammar honom det som funkar nu, lägger till BS för resten, så kommer han att bli piggare. Vilket kommer göra att han orkar äta mer av mig. Vilket kommer resultera i att amningen kommer räcka till så småningom. Skulle det inte bli så, så blir han ett "ersättningsbarn" och so what? 


Hade detta varit mitt första barn och jag varit lite osäkrare på hur jag ville ha det, så hade de olika åsikterna på denna avdelning varit väldigt förvirrande!
Men nu är det mitt tredje och jag är lyckligast i världen och jag känner mig oövervinnerlig:)



Med hopp om att få åka hem imorgon!
Karmisar Becca


Inga kommentarer: