lördag 29 november 2014

Advent hos gamla M










Har precis myst upp mig i soffan hemma hos min mamma inne i stan. Minstingen sover här bredvid mig och gamla M och Mini läser saga och ska vila middag inne i sovrummet. 

Londons filharmoniska orkester med Martin Stenmark spelas på stereon. Den julskivan är magisk. Spår 3 "Besvärjelsen" som han gör tillsammans med sin fru. Vacker!

Stora och lilla M befinner sig ett antal hundra meter härifrån på biografen. Tjuvarnas jul har rullat på bioduken i femton minuter vid det här laget. Hoppas de njuter.

Just i detta ögonblick mår jag så där härligt bra. Har en känsla i hela mig av att jag måste vara den lyckligaste lotten i världen. Det är jag nog förmodligen. 

En väldigt lugn och skön adventsördag i södra Dalarna har infunnit sig!

Karmisar Becca







1 kommentar:

Bella sa...

Vill oxå vara där!!!