söndag 5 oktober 2014

God Morgon Smoothie!



Å, vilken härlig helg jag och Mini har haft.
Vi har bara softat helt och hållet och gjort sådant som fallit oss in.

Nu sover han middag och jag inväntar en lite låg stora M. På väg hem från gårdagens svenska brakförluster i UFC-världen. Stackars min man!!!


Vi äter som ni redan vet oftast någon form av nyttig smoothie varje morgon till frukost.
Idag lyxade vi till det med lite onyttigheter. Men OJ vad god den blev.
Visste ni att det fanns något som ananasgubbar???
  Jag hade inte en aning. Så när jag såg dessa blev jag ju bara tvungen att prova!
Tydligen någon slags skenfrukt ur smultronsläktet.
Ganska syrliga i smaken, men trots det slank halva förpackningen in i Minis mun innan jag han få i dessa i mixern...
Med gröna blad och allt:)






Dagens morgonsmoothie:

Banan
Äpple
Blåbär
Ananasgubbar
Clementin
Soyamjölk
&
Vaniljstång

Njut av söndagen kära ni, annars kommer måndagen alldeles för fort!
Eller som Dalai Lama uttryckte sig (hans ord sätter sig ju något mer på djupet än mina):)


Människan offrar hälsan för att tjäna pengar,
sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan.
Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet.
Följden blir att hon inte lever i nuet
 och inte heller i framtiden.
Hon lever som hon aldrig ska dö 
och så dör hon utan att någonsin ha levt.

Lättare sagt än gjort kanske, men väl värt att tänkas på.

Karmisar Becca

Inga kommentarer: