torsdag 23 oktober 2014

Fuck Cancer!




Finaste lillasystern.
Vackrast i världen!
Bilderna är från våren 2007 efter en tuff tid av långa, kraftiga cellgifter och många infektioner av olika slag...


Det undgår väl ingen att oktober månad är den månad när cancer, och då framför allt bröstcancer, uppmärksammas lite extra. Eller mycket extra. Och det minsta alla kan göra är väl att köpa ett rosa band.

Kan tyckas som något obetydligt, men förra året inbringade dessa små tygstycken tillsammans med annat kring denna kampanj nästan 64 miljoner!






Jag har sett att det väcker mycket känslor och reaktioner kring "Fuck Cancer" konceptet. En del kritik om att armbanden med budskapet har blivit ett mode och att grundtanken tappas bort. Jag kan tycka att det gör det samma OM nu så är fallet (för någonstans är vi ju nästan alla drabbade). Huvudsaken pengar inbringas till forskningen. 
Eller?

I min familj/släkt kryllar det av elaka cancerceller. För inte allt för längesedan överlevde vi inte. De som drabbats på senare tid verkar dock tack och lov fått en beskärd del av forskningspengen och håller sig över vattenytan. Ingen av dem friskförklarad ännu, men vid gott kämparmod! 
Vi vill ha er kvar, så ge aldrig upp!!!

Jag är så oerhört tacksam för det svenska folkets bidrag. Det innebär att jag har min familj kvar idag.
TACK!!!

Varma karmisar Becca

1 kommentar:

Lena sa...

Vet att en inte ska bedöma folks utseende men så oerhört vacker och full av livsgnista din syster är/ har på bilderna... ��