måndag 13 oktober 2014

Förhostade höst!





Efter att åkt de 40 milen fram och åter Järvsö denna morgon med konstanta förvärkar/sammandragningar, har jag inte så mycket annat att välja på än att försöka ta det lite smålugnt resten av dagen.

Mini lider, som båda mina barn gör/gjort, av "falsk krupp" efter höstförkylningar och dagisbaciller. Värst är det som vanligt på nätterna, när man som bäst behöver sömnen.

Så en eftermiddag med tänd brasa i kaminen och stearinljus på borden och en lång siesta för både mig och Mini har det fått bli.







Jag har nu äntligen kommit mig för att packa "BB väskan".
 Eller vad man ska kalla den nu för tiden. Kanske det vore mer rätt att kalla den för "Patientshotellväskan" eller "Om man mot förmodan skulle bli kvar längre än sex timmar väskan". 






Det fungerar väl lite olika i våra landsting antar jag. 


Hur gör man hos Er?


Här bör man åka hem efter sex timmar om förlossningen gått som man hoppas. Om man inte känner sig redo får man ta in på patienthotellet för att hämta igen sig lite. Men då gäller det ju att ha packat egna saker inklusive blöjor o dyl.

Mitt drömscenario är, förutom då att han är frisk och kry, att Minstingen föds på kvällen den 24/10. Gärna någon gång efter klockan 17, så jag hinner tillbaka från Järvsö efter hämtning av lilla M. Då är det helg och gamla M kan vara barnvakt ett par dagar utan att hon behöver till jobbet. Jag får åka hem framåt morgontimmarna på lördagen och mysa med alla mina M´s (Lilla M, Mini, Stora M, Minstingen, Minsta M, Moster och gamla M) i lugn och ro.  Lilla M har höstlov veckan efter, alltså ingen Hälsingeresa på måndagen. 

Genialisk plan om jag får tycka själv. Vilket jag får. 
Att det inte kommer bli precis så här, kanske jag inte riktigt räknar med;) 

Värsta scenariot är att det inte blir så och då blir helt annorlunda och att det då fixar sig också:) 

Karmisar Becca




Inga kommentarer: