söndag 26 oktober 2014

Ett lapptäcke från Moster och andningsövningar




Mini och Mormor kokar lunch i köket.
Moster är på väg till Järvsö i sin "Mygga", för att hämta lilla M.
Stora M åker landskapet runt med ett gäng kompisar och spanar vintermaskiner i olika former på den årliga dagen som varje höst ägnas åt detta. 



Lilla M kommer in genom dörren några timmar senare med en halvt borttvättad tatuering på halsen. Föreställande ett blodigt köttsår. Vita rester i hårfästet av ansiktsfärg och en allmän gråton i hela sin uppenbarelse. Halloweendisco fredag kväll... Duschen omedelbums:)


Vi har en riktig familjehelg här i Hovis. Alla hoppas på att Minstingen behagar komma ut.
Men icke ett tecken på att han vill komma ut i det här höstrusket. Han väntar på finare väder lite senare i veckan. 






Här ska han sova!
Med ett nysytt hemmagjort lapptäcke gjort av min fina syster.



God morgon på Er.
Söndag äntligen och veckans bästa slappardag.



Mamman fortsätter att producera slöendorfiner i massor, i diverse mjuka sköna möbler här hemma i huset. Soffan, sängen, schäslongen...

Intar rätt förlossningsmood, kör yogaandning mest hela tiden och verkar allmänt lat inför omgivningen. Jag har min egen metod vad det gäller att koppla bort obehagliga förlossningsvärkar. Det har fungerat de två tidigare gångerna och jag tänker inte förändra ett koncept som jag vet funkar för mig. 

Vi var ett gäng yogamammor som fick experthjälp av den bästa yogaläraren man kan tänka sig sommaren 2004 i Järvsö. Även om det är över tio år sedan nu, så är det dessa sommarlektioner och känslan jag hade med dessa mammor den sommaren, som hjälper mig igenom mina förlossningar.

Jag sitter i en grässlänt full med blommor i en sluttning ner mot Ljusnan. Kyrkan i Järvsö framför mig. Varmt och skönt. Massor med bin som surrar och fjärilar och det strömmande vattnet. 
En skål full med jordgubbar.
Andas i takt med sommarbrisen och är totalt inne i mig själv och simsalabim så är bebisen ute:)
Enkelt!

Ha en fortsatt skön söndag.
Karmisar Becca

Inga kommentarer: