lördag 18 oktober 2014

En natt bortom verkligheten...



Jag var bara tvungen att chansa och ta med mig gamla M upp till mina grabbar, för att få se Bortom Verkligheten med egna ögon innan övervintringen.



Att få se dessa vackra kopparbleck, som nu handknackade pryder varje fönster och som, här på bilden, tröskeln in till vår blivande oas. Det hade inte blivit samma helhet alls med vanliga svarta plåtbleck.
Eller hur?

Hade Minstingen bestämt sig för att födas i natt, så hade han nog fått födelseort Släden i sitt pass i framtiden. OM denna förlossningen blir någorlunda lik de två tidigare, så hade jag inte fixat att gå genom skogen ner till bilen och åkt de 20 milen till Falun. Han hade fått födas framför brasan i vårt blivande sovrum...
Numera står en helt ny 180 cm bred säng från Ikea på plats och jag har nu sovit första natten i denna. Tack och lov utan några känningar av att Minstingen ville ut;)









Jag vaknade till detta i morse.
Och ja, faktiskt, ni får vara lite avundsjuka. För detta går inte att jämföra med något annat. Det här stället kommer betyda totalt lugn i mitt liv när helst det behövs.
Och även om det ännu inte är klart, så kan man nu ana hur det kommer att bli.






Familjerekreation långt från civilisation, 
tv-apparater,  datorer och motorvägar.

Karmisar Becca

Inga kommentarer: