onsdag 3 september 2014

Tankar kring arbete och ny bebis




Försöker jobba lite när stora V sover.
Salongens hemsida är i grymt behov av lite insmörjning och jag behöver planera in arbetstiden på ett lite annorlunda vis den närmaste månaden, för att gardera mig för att orka ända in till planerat födseldatum.

Likaså gardera mig lite för hur det ska bli de närmaste veckorna efter.
Utan att överskatta min egen förmåga och utan att mina kunder ska behöva komma allt för mycket i kläm. För att få till detta krävs lite finlir liksom... Och nya bilder till hemsidan!
Jag har dåligt med det.

Har fått ett nytt objektiv av min snälla mamma (en något för tidig julklapp), som jag testar på allt under dagarna. Ett enkelt, basic objektiv, som ska kunna vara med som standard i alla lägen. Jag tror jag har hittat rätt. Ett fast 50 mm 1:4.

Måste kunna få till några salongsbilder med det!

Min favvohatt denna sommar och jag själv fick agera modeller i detta inlägg i brist på annat.
Solhattssäsongen börjar väl lida mot sitt slut här hemma.
Min hatt ska dock få följa med på en Yogaresa till Grekland i helgen.
Gissa om ägarinnan är avis? Hade gärna bytt plats med den!

Karmisar Becca

Hatt från Zara / Mammatop från POP (gammal) / Spegel Mio



1 kommentar:

Cecilia sa...

Mycket bra köp!! Bästa objektivet alla gånger, mina andra stackars objektiv har knappt blivit använda sen detta inköptes. Nu har jag iofs ett annat nytt...men det fasta 50-objektivet är fortfarande bäst! Krävs lite träning bara innan man vänjer sig vid det korta skärpedjupet och sätta skärpan rätt. Lycka till!