onsdag 24 september 2014

Förbereda sig...





Tänk vad fort färgerna växlar om!


Pergolan känns höstig, fast jag inte gjort någonting åt den och träden bort mot det gamla mentalsjukhuset är inte längre gröna. Jag slipper känna mig som en svälld vattenballong (även om jag kanske ser ut som en) nu när dagstemperaturen håller sig under 20 grader. Och jag är då tacksam för det. 


Häpp allihopa!
Så har halva veckan av vardagsdagar redan försvunnit iväg.
Imorgon är det exakt en månad kvar tills dess att det är tänkt att Minstingen ska dimpa ner.
Jag försöker så smått förbereda mig och familjen.








Idag har vårlökarna åkt ner i jorden. Med god hjälp av Mini.
Detta bör ju göras innan den första frosten, men nu kom den lite tidigare än vad jag räknat med (igår), så en dag efter fick duga liksom.

Fire Fly, Spring Beauty, Prins Claus och Blue Pearl sitter nu och gror lite huller-om-buller på en utsedd krokusplats i trädgården:)

Snow Crystal och Queensland får dekorera perennrabatten i maj och några Stäpplökar  får gärna se till att blomma på samma plats under juni.







Så trädgården börjar bli förberedd för övervintring.
Själv har jag fixat fransarna inne i stan idag. Hyfsat naturlig look, men ändå så att det känns som att man är redo för en ny dag, så fort man kliver ur sängen. 

Att ha dem fixade, få lite botemedel för trötta fötter och ha ett nyfärgat hår innan nedkomsten är tre saker jag tänker prioritera.
Ett av tre klart!!!

Nu blir det kvällsbestyr här och sedan soffhäng framför andra delen av sjunde säsongen på Sons of Anarchy!
Hur ska allt sluta???
Jag är besatt och klistrad framför datorn:)

Karmisar Becca

Inga kommentarer: