tisdag 23 september 2014

Sista sommardagen!





Jag tog chansen under helgen som var, 
att få lite "egen tid" tillsammans med min syster.

Nu så här några veckor innan Minstingen ska komma ut. Min energi börjar så smått tryta och dessutom dras jag med en väldigt envis förkylning, som inte vill ge med sig. Så att få några dagar där jag bara kunde fokusera på mitt ego var fantastiskt skönt.









Ett biobesök, 
en busstur runt vår fina huvudstad (vi har sagt länge att vi ska ta en tur med Hop-On-Hop-Off bussarna här i"hemma"), 
ett inköp av nytt köksbord till systers lägenhet (hann också sälja iväg det gamla), restauangbesök 
och härligt systrigt umgänge.

Men svårslaget är Rosendahls trädgård. Även om säsongen börjar lida mot sitt slut i trädgården, så träffade vi ju in den sista av sommardagar perfekt!
Att strosa runt bland alla blommor, surrande bin och vinodlingar.
Att äta gofika i trädgårdens urmysiga växthus och att få handla hem krokuslökar och tulpaner på lösvikt, för att få ner i jorden här hemma inför våren...

Det är lyx så här fyra veckor innan nedkomst.
Nu är jag helladdad. Om jag bara lyckas bli av med denna hemska bihåleinflammation som jag helst inte vill medicinera bort.

Botet heter Oleum Basileum och ska nu ångbadas in i mina näsborrar!!!
Fortsatt trevlig onsdag åt Er!!!
Karmisar Becca 

Inga kommentarer: