måndag 4 augusti 2014

Ljuv musik i brandångorna






Denna tok skapar trumvirvlar på en låda 
med lego i brist på ett eget trumset...
(Om någon skulle få för sig att han skulle behöva ett, så kan jag upplysa vederbörande om att det är inget han behöver...) 






Nu är han visst på väg i en egenbygd båt till Gotland, medans hans syster tagit över rollen som musikkompositör.

Vi håller oss inomhus än så länge. Vi får se hur länge jag kan hålla dessa två inom husets väggar. Ute är det alldeles för varmt för Mammans allt mer svällande kropp och det luktar brandrök över hela området, vilket gör att hon bara vill kräkas. Vaknade till och med vid halv två tiden i natt av att det brände i hals och ögon av ångorna. Gräsklipparen började larma efter att jag somnat om, vilket innebar att jag behövde ut i röklukten och lokalisera denna oerhört effektiva, men i natt avskydda lilla maskin... Hur pigg tror ni att man är efter detta? Tillräckligt för att inte somna om i alla fall.

Trots att Salabranden är ett antal mil härifrån, så skulle jag i detta läge gärna köpa en biljett på stora V´s båt till Gotland... Tacksam dock att vår skog inte brinner. 






Trött och seg njuter jag nu av att båda barnen verkar sysselsätta sig på egen hand just i detta i alla fall. Lilla M har letat fram min gamla bok om Mupparna och översätter ledmotivet till pianoackord. 
Kul att boken kommer till användning. Själv var jag rädd för Mupparna när jag var liten. Jätteläskiga!

Karmisar Beccca

Inga kommentarer: