onsdag 2 juli 2014

The real housewife of Hovis






Det där med hemmafru har ju blivit lite fult här i Sverige. 
Det är bara om man bor i Hollywood som det är lite coolt.

Karriär, karriär, karriär, tjäna massor med pengar, resa 10 gånger om året, städa och polera, tvätta och sortera och läsa god natt saga för sina barn (gärna innan de har somnat). 

Eh, det funkar bara om man ändrar vår redan fastställda almanacka sedan årtusenden tillbaka och kanske lägger på 8-9 timmar på dygnet. Jag har inte kollat upp hur stor process det skulle vara att göra det, men jag antar att det är ganska invecklat att genomföra en sådan förändring... 

Imorgon, torsdag, är min enda arbetsdag i veckan. Även om jag oftast jobbar 12-14 timmar dessa dagar (många gånger utan lunchbreak), så är det absolut ingenting jämfört med en riktig hemmafrudag. Inbokade kunder från 07.30-21.00 i tur och ordning. Jag vet vad som ska göras exakt hela tiden och det är ganska sällan det dyker upp något oplanerat. 


Idag har jag en riktig hemmafrudag!







05.45 Stora V vaknar och vill ha välling och blöjbyte

Lata Mamman drar ut spjälsängen framför tv´n en stund och går själv och lägger sig en stund igen.

06.30 Uppstigning, frukost och kaffe
07.30 I bilen på väg till Järvsö för att hämta lilla M till 10.00
10.45 Handlar på Coop i Bollnäs
13.15 Hemma igen
13.30 Fixa mat åt barnen
14.15 Tvätta tre tvättmaskiner, kör en diskmaskin, bäddar rent i sängarna
15.15 Plikttroget puttar fart på stora V vid hans gunga, så han kan gunga lika högt som syrran
15.30 Plocka ut disken, hänga tvätten, börja packa inför helgens utflykt

Där är jag nu. Kvar är att packa klart, fixa middag, röja för städfirman imorgon (för grovstäda har jag lyxen att slippa), bada barn, natta, betala firmaräkningar.

20.30 Soffläge a la Mama tills det är dags att krypa ner.

Jag gillar dessa dagar också, men de är betydligt mer intensiva än mina vanliga arbetsdagar!
Så all heder till alla hemmamammor och pappor!!!

Karmisar Becca

Inga kommentarer: