fredag 4 juli 2014

Torsdagens hårtips!


Just nu ligger fokus av naturliga skäl på hem och familj här på bloggen. Karriären är inställd på sparlåga för tillfället. Kommer så vara ett par par år till enligt plan.

Detta innebär ju inte att jag inte fortfarande brinner för mitt yrke. Torsdagarna är fortfarande vigda för detta ändamål. Tänkte att mina torsdagsinlägg framöver ska innehålla tips och inspiration i kategorin hår. Något som kan vara intressant?

Dagens torsdagstips (även om det nu hunnit bli fredag) handlar om styling och volympuder.

Det finns en uppsjö av olika varianter på frisörmarknadens olika märken idag. Alla i olika mängd, slutresultat och framför allt pris. Min personliga uppfattning om dessa pulver vad det gäller påverkan på hår och hud är: Använd INTE! 

Jag anser att man borde ta hand om sitt hår med samma omsorg som sin hud och övrigt välmående. Framför allt om du har ett lite längre hår. Det ska hänga med ganska länge utan att det klipps bort. Därför anser jag att dessa pulver är alldeles för frätande på håret för att användas regelbundet. Och om man ändå "måste", viktigt är då att se till att ha ett djuprengörande schampo när det ska tvättas ur.

Har man ett tunt fint hår och vill för en dag/kväll få bottenvolym på ett enkelt sätt, så funkar faktiskt Apotekets kroppspuder på bilden precis lika bra och kostar ungefär en tredjedel så mycket och med ett betydligt mer innehåll. Dessutom inte lika frätande på hårstrået. Gnugga in det försiktigt med fingrarna för att få bort det vita matta intrycket pudret ger. 

Dagens torsdagstips på en fredag:)

Trevlig helg!
Karmisar Becca

Inga kommentarer: