onsdag 23 juli 2014

Dessa magiska kvällar




Förtrollande sommarkvällar är vad det blir när solen bränt hela dagen och sedan motvilligt går ner bakom träden.

.
Den här kvällen var extra trolsk då regnet försökte tränga igenom värmen vid åttatiden, men lyckades inte riktigt. Det segade sig ner några stora droppar med stor möda, men de fick ge upp mot värmen. Det resulterade i flera magnifika regnbågar som hann försvinna innan jag läst klart god natt sagan för stora V. 

Dock låg en fuktig dimslöja kvar över åkrarna medan solen gick ner och jag och minsta M´et begav oss ut på en rastning och vattningsrunda.










Ljuset var så vackert vid halv elva tiden ikväll. Insåg när jag nu satte mig i soffan att vi "gått runt ägorna" i över en timma! Vår tomt är nog inte så mycket större än de flestas:)
Men det var helt klart den vackraste denna sena kväll.

Stora V verkar tack och lov sovit som en stock (vilket han brukar göra). 
Ikväll åter igen i sin spjälsäng. 
De senaste två nätterna har han velat sova i sin vanliga säng, både på natten och vid tuppluren på dagen. 

Jag är ju som jag tidigare nämnt lite bekväm av mig på morgonen och tycker att han kan sova bakom galler ett tag till. Men jag jobbar så klart inte motströms om han självmant vill övergå till den större sängen. Gamla M var därför och köpte en trappall åt honom idag, så att han enklare ska ta sig upp (och då också tyvärr ner). Mor och son skruvade ihop denna tillsammans ikväll innan läggdags och det visade sig vara alldeles för spännande att klättra ur sängen med denna ståendes bredvid, så tillslut blev det inhägnad som gällde igen! 

Imorgon ska jag prova att plocka bort den efter att han gått upp och lagt sig...

Karmisar Becca



Inga kommentarer: