tisdag 22 juli 2014

Långt över normalkurva - som vanligt...



Gravidvecka 27 är nu till ända och jag börjar bli ganska klumpig och ganska disträ...
Bjuder på lite avklätt idag...


Något som är extremt sällsynt. Jag avskyr till och med att strutta runt på stranden i bikini och "visa upp mig". Måste ju ha med självkänslan att göra, trots att (om jag ransakar mig själv) inte kan tycka att det är någon större fel på det där egot. Men det ligger säkert något traumatiskt långt bak i min barndom någonstans som har med saken att göra...

Eller så beror det mer sannolikt på att jag har varit livrädd för all kontakt med vatten till för cirka fyra år sedan och alltså inte varit van vid att beträda stränder i badoutfit...

Herregud vi föds ju utan kläder, så vad är the big deal???


Hur som helst ligger jag som vanligt en bra bit ovanför den övre normalkurvan både i vikt och storlek på magen. Men den här gången har jag inte fått bannor av barnmorskan. Hon jämförde nämligen med min förra graviditet där jag i denna vecka vägde exakt samma som nu och mätningen av magen visade nästan på millimetern det samma. Och bantning är ju som sagt inte ett alternativ i nuläget.

Så jag fortsätter helt enkelt att pimpla alkoholfria roséviner på dagarna. Det finns ju sagolikt många olika roliga sådana på marknaden nu för tiden. 

Detta är en storfavorit!




Och eftersom jag jobbat fyra timmar nu på kvällen 
(får lov att sprida ut mina torsdagar på kvällar och helger nu när mannen dragit till skogs och barnvakten jobbar heltid på dagarna) 
så ja, jag klädde på mig framåt eftermiddagen. Även om det tar emot i denna supervärme.



Rea på mom2mom.se, så dessa chinos och topp kostar just nu nästan ingenting:)

Och grotesk stor ser jag väl ändå inte ut med kläder på???
Men det är klart, självbilden överensstämmer ju inte alltid med verkligheten...:)


Sov gott trogna läsare och alla andra!

Karmisar Becca



Inga kommentarer: