fredag 11 december 2015


EN STAD I FANTASTISK JULSKRUD












Varför har jag aldrig varit här förut?
Oj, vilken mersmak jag fått. 

Tänk att vissa dagar kan bli så innehållsrika och att man kan hinna med så mycket.
London är en stad att älska omedelbart!

Miss Saigon var lika gripande som jag förväntat mig och om jag hade varit bosatt i London, så hade jag gått på den varje kväll till den slutar i februari. 


Du behöver inte shoppa på Harrods. Det räcker med att betrakta inifrån och ut. Att låna toaletten med de vackra trädörrarna och tvätta händerna i de antika fina porslinshandfaten, för att avsluta med en dusch av väldoft vid det gamla parfymbordet i mitten av rummet.
En fantasivärld, fast på riktigt.

En Black Taxi London Tour för att se the Christmaslights.
Fantastiskt och som i en saga!
Om man är i London i december, så rekommenderas detta varmt. 
Vi fick denna gånga bara beskåda Winter Wonderland på avstånd. Dit måste jag ta barnen, next time!


För London, jag kommer tillbaka!





+



Vi bodde hemma hos Sasha och hennes man David.
Hon, en ryskfödd skönhet som växt upp i Sverige, men pluggat i Italien och nu valt London som sin hemstad. En yogaälskande vegan som driver webbaserade Vilda Magazine  här och arbetar med PR på en djurrättsorganisation. Hennes övertygelse får min egen person att verka ganska grå och tråkig.

Hon är gift med David. Han, en konstnärssjäl från Milano som ger lektioner i piano och gitarr. Bygger och restaurerar det sistnämnda och har målat loggan till Sashas blogg. Den med kaffet och de höga klackarna, blogg här


Jag, frisör i en villa på landet i Sverige. Gift med en flygtekniker och egen företagare i typ fastighetsbranchen... Boring!
Men älskar honom:)

Innan hemfärd gick vi en tur runt deras neigbourhoods. 
På en solig höjd med London i bakgrunden avnjöt vi en mycket god latte och hittade en artikel om de bästa coffeeplaces in Stockholm. Jag har inte besökt ett endaste av dem.



Vardagen är nu ikapp denna Mamma.
Mannen fick rycka in extra på flyget idag, så jag tar med mig grabbarna till Järvsö.
Det är juldisco ikväll, så vi stannar över natten hos vänner.
Dags att packa bilen med diverse barnvagnar, resesängar, barnstolar och blöjpaket:)

Happy Friday everyone!


Karmisar
Becca

1 kommentar:

Sascha sa...

Tack for att du skriver sa vackert om oss! Det var jattekul att ha er har och...arligt talat later ditt liv fantastiskt, annu mer nu nar jag tittar mer pa din blogg. Din familj, er fina villa och det underbart vackra landskap dar ni bor. Inte alls boring utan snarare tvartom! Hoppas ni halsar pa snart igen.