tisdag 1 december 2015


Aperitivo, Sushi och ett saligt avslut!







Jag har lyssnat på hennes skivor om och om igen.
Men att pricka in henne när hon varit i Sverige har inte varit så enkelt.
På Waterfront i Stockholm i lördags fick jag äntligen uppleva henne live!


Melody Gardot


Om man tycker hennes skivor är magiska, så blir man verkligen totalt golvad av en livespelning. Vilken musik, vilken röst, vilken känsla!









Middagen innan konserten förtärdes på Stockholms bästa Sushirestaurang, Sushi Devil i Strindbergs gamla tillhåll, om jag inte är helt felunderrättad. För de som tokälskar Sushi så är detta ett måste, för dem som ratar sushi så ger ett besök här en ny inställning.
Ber om ursäkt för bildkvalitén i detta inlägg. Bara mobilkamera och mörk omgivning:(





Hemma hos Moster var det hotell all inclusive som vanligt:)
Pepparkaka med lingon försöker mina småkockar få till här ovan...




Här hemma har lugnet lagt sig. Jag älskar den här stunden. När Minstingen lagt sig vid sjutiden och man hinner röja upp efter orkanen som dragit fram i barnrum och vardagsrum och ibland också kökslådorna. Idag har jag till och med hunnit med att bädda rent i alla sängar och ställa fram lite hyacinter på köksbordet.

Nu vid halv åtta när även Mini lagt sig, så är det MIN tid, bara!

Vid åttatiden blir det Skype med lilla M. Första luckan i hennes julkalender från Body Shop ska öppnas och eftersom hon befinner sig 20 mil norr ut, så får detta sätt bli ett näst bäst:)
Älskar att tekniken gör så att man ändå kan känna sig ganska nära.


Två avsnitt av Homeland får sedan följa innan sängläge.
Trevlig kväll på er!!!


Karmisar
Becca

Inga kommentarer: