söndag 6 september 2015

Krakows kvällar




Njuter av storstadspulsen!


Det var någon som frågade mig om jag inte saknar mina barn när jag är på jobbet. Den tanken har aldrig slagit mig. Kanske kan låta konstigt, men jag tror att jag är ganska här och nu och njuter av den stunden som är. Oftast...

Vi resonerade lite runt omkring ämnet och personen som frågat kom fram till slutsatsen att jag är så mycket med mina barn, så jag får nog inte de där riktiga saknadskänslorna. Och så är det nog. Jag hör till de lyckligt lottade som kan tillbringa oerhört mycket tid med mina barn. Året runt. Jag har möjligheten att fördela min tid på dem istället för långa dagar på jobbet nu under småbarnstiden. Och det är jag oerhört tacksam över.

Därför kan jag njuta i fulla drag av en vecka i Krakow och denna vackra stads kvällspuls, utan att ha dåligt samvete för resten av familjen. De har det ju bra där hemma och jag kommer ju tillbaka om några dagar.

Stora M har till och med vant av Minstingen med att äta under nätterna under tiden jag nu är borta. 
GUD SÅ SKÖNT!









Alltså kan jag med gott samvete och utan någon överdriven saknad (för visst ska det bli mysigt att komma hem igen), njuta av ytterligare tre dagar med dessa sköna bönor i en av Europas vackraste städer.

Karmisar
Becca


Inga kommentarer: